3.1.13

sansür-sizsiniz

Şeker Portakalı ile Fareler ve İnsanlar sansüre takılma yolundaymış. Neyse ki daha Gazap Üzümleri'ni, Ses ve Öfke'yi, Gönülçelen'i falan okumadı bu insandışı varlıklar sürüsü. 

Kitap sansürü deyince aklıma ilk Şebnem İşigüzel'in Hanene Ay Doğacak adlı kitabının başına gelenler geliyor. 90'lardayız, sözkonusu kitap çıkalı bir süre geçmiş ve kitapta o kadar sert içerik varmış ki bir kısmının sansürlenmesine karar verilmiş. Annemin kitaplığında olan kitaplardan biri olduğunu haberi okur okumaz hatırlayıp kitabı elime almıştım. Kitap nasıl sansürlenir derseniz şu şekilde oluyormuş; sansürlenecek satırların üzerinden siyah bir bant geçiriyorlar. Şebnem İşigüzel'in kitabını bir oturuşta okumuştum, sansürlüydü satırlar ama yine de karnıma da yemiştim yumruğu evet. İşte sonunda da böyle münafık, böyle vatana millete hayırsız, böyle özgürlükçü, böyle lanet bir karı oldum görüyorsunuz. 

Kimlere kaldık be. Elimde imkan olsa boktan ülkeniz sizin olsun diye gidecem buralardan. Olmuyor. Çocuğumu sizin kurallarınıza göre büyütmek istemiyorum. Ben de sizi sansürlüyorum, dayanamıyorum size artık. 

Hiç yorum yok: