14.2.12

Niteliksiz ve Satılık Haberler

Fark ettiyseniz, daha doğru bir tabirle ola ki mesleki/kişisel uzmanlık alanınızla ilgili bir habere denk geldiyseniz, gazetecilerin kalitesi günbegün düşüyor. Yazılan haberler 5 yaşındaki çocuklar için hazırlanmış olmakla beraber ne içerikte bir bütünlük var, ne şu gazetecilik ilkesi olduğu söylenen 5N1K sorularına cevap veriyor, ne de kurum ve kuruluşların ve insanların adı doğru yazılıyor.
Bu niteliksizleşmeye ek olarak bir konuya daha parmak basmak istiyorum: Herhangi bir taraf tutarak yazmıyorum bunları; fakat haber yazmak da artık ticari bir meta haline dönüştüğünden olacak, yazılan haberlerin dili provokasyonda sınır tanımaz noktalara ulaştı. Hangi kitleye haber yapıyorsa o kitlenin kıçını yalayan haberlerden ve haberci geçinen beş para etmez insanlardan bıktım usandım artık! Gazetelerinizi almıyorum, haberlerinizi izlemiyorum, hayatımı sosyal medyadan doğru haber kovalamakla geçiriyorum; size inat tırnağımı size vermemek üzere yaşamaya baş koydum be.

Hiç yorum yok: